Ergernissen

stop-634941_1280Ik vind mezelf niet zo moeilijk als het op andere mensen en mijn baby aankomt. Echt niet. Bijna iedereen mag hem vasthouden en je hoeft echt niet eerst van top tot teen met Dettol te zijn gewassen voor dat mag. Maar sommige dingen vind ik dus echt zó irritant. Het begint al als je zwanger bent en wildvreemde mensen aan je buik gaan zitten. Sodemieter op! Ik zit toch ook niet ongevraagd aan jou? Maar de ellende begint pas als de baby er eenmaal is. En dan heb ik het niet eens over alle welbedoelde ‘adviezen’ (in sommige gevallen gewoon keiharde kritiek) die mensen op jouw manier van opvoeden hebben. Sommige dingen storen me nog meer! En die zet ik hier op een rijtje. Gewoon, omdat het soms lekker is om te zeiken. Neem dit vooral met een korreltje zout en voel je zeker niet aangesproken!

  • Als mensen Spencer een meisje noemen. Echt dan haal je dus het bloed onder mijn nagels vandaan. Als je twijfelt, vraag het dan maar gewoon wat het is of hou het in het midden. Maar als alles blauw is mensen, ja blauw. Wat denk je dan zelf dat het is? Spencer heeft nota bene nog een kuif! De dame die ons altijd ontvangt op het consultatiebureau spant de kroon. Die heeft nota bene een beeldscherm én een boekje voor zich met zijn gegevens. En daar staat echt wel in dat het een jongetje is hoor! En wat zegt ze IEDERE KEER als we daar komen tegen Spencer? “Dag mevrouwtje!!!”. Zucht. De eerste paar keer zei ik nog vriendelijk (nou ja.. ik deed mijn best om vriendelijk over te komen) dat het een jongetje is en wees haar fijntjes op haar eigen beeldscherm. Inmiddels voldoe ik met een dodelijke blik. Mevrouwtje. Pfft.
  • Wat ik dus ook echt mega irritant vind, is als mensen hem eten voor zijn mond houden (of een flesje bier, ook zo’n hilarische klassieker.. ahum) dat hij nog niet mag. Dat is vast heel grappig als een baby twee maanden is en nog niet beseft dat ie überhaupt op de aardbodem is. Maar na een paar maanden gaan ze dat snappen. Dus als mensen dan eten voor zijn neus houden of iets te drinken dat hij niet mag en het snel weer weg halen en zelf in hun mond doen, dan snapt ‘ie dat niet! Nee, Spencer wil het pakken en opeten. Die kijkt mega beteuterd als het vervolgens weer wordt weggeritst en bij de volwassene in zijn mond wordt gestopt. En dat vind ik zielig. En wat is überhaupt het doel ook? Ik zie de grap ook gewoon niet. En stel nou dat zo’n kleintje het wel te pakken krijgt? Wat dan? Dan heeft zo’n baby een hap sambal of iets dergelijks in zijn mond. Nou, dat zou lachen zijn! NOT. Niet meer doen dus.
  • Ik stond dus van de week in de supermarkt en de mevrouw naast mij zei “Oh, daar heb je er nog eentje”. En ze wees onze kant op. Snel keek ik aan de andere kant van mij. Er liep vast iets enorm spannends voorbij. Maar nee, ze bleek gewoon naar de kinderwagen te wijzen! “We zijn echt op het verkeerde tijdstip naar de supermarkt gegaan”, zei ze tegen haar zoon. Ik had natuurlijk enorm adrem moeten zijn en van alles terug kunnen zeggen. In plaats daarvan stond ik als een dood vogeltje haar aan te staren. En deze mevrouw had dus nota bene zelf een zoon hè! En toen moest zij zeker noooooit boodschappen doen toen die klein was? Denk je dat ik het handig vind om met baby boodschappen te doen? Nee, ik loop ook liever lekker te slenteren met mijn karretje. Maar ik heb een baby. En ja, ik heb ook wel eens boodschappen nodig. Als je dat zo vervelend vindt, hou dan gewoon lekker je mond dicht. Het is niet zo dat ik haar omver reed met kinderwagen of iets dergelijks. (achteraf gezien: was dat maar zo!). Kortom: Kinderhaat prima (ik was zelf ook absoluut geen babyfan voor ik er zelf eentje kreeg), maar hou het lekker voor je!

Zo, dat lucht op! 😀

Categorieën:Babypraat, Persoonlijk, Spencer

Tagged as: , ,

1 reactie »

Geef een reactie

